herkezoli

2020. május 24.

Győr belvárosából indulva a Mosoni Duna utolsó folyam kilométereit élvezhetjük ki, mígnem Véneknél egyesül a Dunával. A torkolati mű építését és a Győr-Gönyű nemzetközi kikötőt megtekintve a megye legkeletibb dunaparti településén Gönyűn kötünk ki, ahol megismerhetjük a hajós élet régi mozzanatai, és jó idő esetén strandolhatunk is egyet a település központjában.

Túra tervezés

További információk később

A javasolt megközelítés nem feltétlenül veszi figyelembe az aktuális forgalmirend változásokat.

Áttekintés

Győr Időjárás

Hasonló túrák

Újév köszöntő kenuzás

Egy vadregényes kenus utazásra indulunk az év második napján, amikor is a Holt Rábca győri zsilipétől indulva felevezünk a Rábca zsilipig, átemelünk oda, majd egy rövid szakaszt megtéve elérkezünk a Mosoni Dunára. Folyásíránynak lefele haladva érintjük a Szúnyogszigetet, majd megérkezünk a Holt Rábca -zsilipen túli- torkolatához. A táv összesen 15 km, a haladási sebességtől és a vízfolyások áramlatától fűggően cca. három óra időtartamot vesz majd ígénybe a kenuzás.

"Vénnek" való vizeken

A cím utalása egyértelműen azt predesztinálja, hogy az elkövetkezendőkben bemutatott túra gyakorlott kalandorok számára lett kitalálva, és érdemes 3 napra felosztani. A három napos túra során eljutunk Dunakilitiről egészen Ásványráróig, amire már minden bizonnyal temérdek mennyiségű élménnyel gazdagodtunk. A túra leírásában megneveztünk pár kemping lehetőséget, ahol nyugodt környezetben pihenhetjük ki az adott nap fáradalmait. E vízfelületek feltérképezése tapasztalt túravezető jelenléte mellett ajánlott!

Családias körtúra a folyólabirintusban

A következő sorokon keresztül, egyelőre csak virtuálisan, olyan túrára invitáljuk Önöket, melyet csupa pozitív jelzővel lehetne illetni. Viszonylag rövid, családias körtúra, ami az aktív időtöltésen gondolkodók számára biztosít megfelelő feltételeket. A túra Dunaszigetről indul, pontosabban a Kisvesszősi kemping bázisáról, az enyhe folyásiránynak fölfelé. A Csákányi-ághoz érve jobbra fordulunk, így utunk a vörösfüzesi záráshoz közeledik, ahol egy rövid időre akár le is horgonyozhatunk a festői, zöld környezet holdudvarában. Az esetleges rövid pihenő után a Hajósi-ág elvezet minket a Barkási hídig. Utunk következő jelentős mérföldköve a Denkpáli hallépcső, ahol ráfordulunk a Jakabi-ág vizére, majd a túraszakasz célegyenese következik, név szerint a Kisvesszősi-Duna, ami visszavisz bennünket az útvonal kiindulópontjához. Amennyiben még nem szerzett elegendő tapasztalatot vízi túraútvonalakon, akkor ez egy fantasztikus lehetőség Ön számára, hogy tapasztalatait és tudását elmélyítse, mivel a kevésbé gyakorlott túrázók számára is könnyedén teljesíthető. Nem hagyhatjuk szó nélkül a március 15.-től június 15.-ig tartó időszakot sem, amikor az érintett terület a vízimadarak költési idejének következtében nem látogatható.